Jump to content
ShortPaul

Nismo wheels

Recommended Posts

Very nice!

 

I wouldn’t recommend the Auto Finesse Caramic wipes. C5 & Carbon Collective Platinum Wheels are decent if you are doing it yourself. If you do take it to a detailer like @ilogikal1 said make sure you go to someone who is using a good product :thumbs:

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Lewis Schwier said:

Very nice!

 

I wouldn’t recommend the Auto Finesse Caramic wipes. C5 & Carbon Collective Platinum Wheels are decent if you are doing it yourself. If you do take it to a detailer like @ilogikal1 said make sure you go to someone who is using a good product :thumbs:

Cheers Lewis :thumbs:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi just spoke to the detailer they are proposing to us a product called nano lex for ceramic coating can somebody shed any light on this product please

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nanolex is a good brand with a decent reputation. There's still a few products that they could use - if they're using Wheel Sealant, I'd save the cash and do it yourself. If they're using Si3D or better (SiShield, Si3D HD or Si3D Max) then it would be more worth it.

 

Is the detailer accredited (https://nanolexstore.co.uk/pages/approved-centres)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, ilogikal1 said:

Nanolex is a good brand with a decent reputation. There's still a few products that they could use - if they're using Wheel Sealant, I'd save the cash and do it yourself. If they're using Si3D or better (SiShield, Si3D HD or Si3D Max) then it would be more worth it.

 

Is the detailer accredited (https://nanolexstore.co.uk/pages/approved-centres)?

Hi mate they are using si3D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paul. Your wheels but I spent a small fortune on these for my Nismo and applied Poorboys wheel wax every week and they were fine and well protected all year round.

 

 

we.jpg

Edited by Payco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, ShortPaul said:

Hi mate they are using si3D

Yeah mate they are on the approved list :teeth: thanks for your help 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Payco said:

Paul. Your wheels but I spent a small fortune on these for my Nismo and applied Poorboys wheel wax every week and they were fine and well protected all year round.

 

 

we.jpg

Thanks for the heads up, but i have decided to get them coated, its only 25 quid per wheel so its not a ridiculous price, i do appreciate all advice from yourself and everyone else :thumbs:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of course buddy, your wheels your choice. Life would be dull if we all did the same things.:teeth: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04/11/2020 at 07:48, Payco said:

Life would be dull if we all did the same things.:teeth: 

I wish everyone would be dull and social distance properly and wear a mask where appropriate :angry:

Edited by DoogyRev
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 04/11/2020 at 15:10, Payco said:

Paul. Your wheels but I spent a small fortune on these for my Nismo and applied Poorboys wheel wax every week and they were fine and well protected all year round.

Every week?! I'm not sure whether to be impressed by your dediction or concerned about the amount of spare time you must have! ;):lol:

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol. I work bloody long hours but manage my own time so always checking in on you guys and maintaining my responsibilities as REO for this great place. My passion is cars, hence my time on here. I am not on face ache and don't get involved in other things like twatter etc. Not getting defensive, just saying how it is. I have been working overseas all week but always find time to jump on here when taking some time out. I'm not in Ekona's league.lol.

Love your car BTW. :clap:

Edited by Payco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Silverthorn said:

Every week?! I'm not sure whether to be impressed by your dediction or concerned about the amount of spare time you must have! ;):lol:

As an ex-team member I know that managing a free forum throws various challenges from time wasters and worse.....that takes up a fair bit of time, apart from enjoying what the rest of us members want to read, follow and benefit from.

 

And yes it is dedication/passion, that keeps team members going, giving up what free time they have and remembering they do it all for free.  

 

No doubt your interest Silverthorn in what a team member gets up to has been noted.....as a future recruit ;):lol:

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Col. Hope you and the family are keeping safe and well and we can catch up at a South East meet or Ace next year.

 

Martin

Edited by Payco
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

You lot spend a bit too much time cleaning stuff on your cars rather than driving them :lol:. My Nismo wheels were taken out of the box, had tyres fitted and then put straight on the car, 2 years later they still look like new and that’s without all these concoctions being put on them :p . I think the older I get the less I can be arsed with all this polishing malarkey plus I think dirty sports cars kinda look cool B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Bry said:

 I think the older I get the less I can be arsed with all this polishing malarkey plus I think dirty sports cars kinda look cool B)

I have cleaned my truck twice in 18 mths  ....... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, DoogyRev said:

I have cleaned my truck twice in 18 mths  ....... :lol:

Legend :thumbs:

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, DoogyRev said:

I have cleaned my truck twice in 18 mths  ....... :lol:

That's once more than I've cleaned my Z in the same time. :lol:

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bry thought you lived in Australia? dust ain’t  that corrosive as salt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Such a fantastic looking wheel. B)

 

A great choice of tyre too. :thumbs:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

That's more like it.......been teasing us for AGES and this is the first proper glimpse of them on the car:thumbs:.

But, still not really showing them in all their glory.

You're like one of those burlesque dancers just teasing with little snippets here and there:lol:.

Some nice pics out in the open with full car in view and proper lighting please:p

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


350z-uk.com

370z-uk.com

350z-uk.com

370z-uk.com

×
×
  • Create New...